ریشه یابی علمی به حل بحران های صندوق های بازنشستگی کمک می کند
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. ریشه یابی علمی به حل بحران های صندوق های بازنشستگی کمک می کند
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشکلات صندوق های بازنشستگی باید به صورت علمی و دقیق بررسی شود، در غیر این صورت این معضلات حل نخواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمود اسلامیان در نشست «اقتصاد کلان و تاثیر آن بر صندوق های بازنشستگی» که امروز (سه شنبه) در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، گفت: اگر مشکلات و معضلات صندوق های بازنشستگی به صورت عالمانه و دقیق بررسی و ریشه یابی نشود در حل آن نیز ناتوان خواهیم بود.

 

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز به اصلاح ساختار و وضعیت صندوق ها باید این اصلاح انجام شود، اظهار داشت: نفت برای اقتصاد کشور مانند پدری بوده که هر گاه فرزند او دچار کمبود، سوء تدبیر و یا معضل می شده است با تزریق درآمدهای خود این مشکل را برطرف می کرد؛ اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که این پدر فوت شده و دیگر نقطه اتکایی به آن نداریم. بنابراین یا با ادامه روند فعلی از بین خواهیم رفت و یا با تدبیر درست بر مشکلات فائق می شویم.
وی یادآور شد: هیچ کجا خارج از صندوق ها نمی توان مشکلات آن ها را واکاوی کرد. بنابراین صندوق ها باید به صورت علمی و دقیق این مشکلات را بررسی کرده و راهکارهایی برای خروج از بحران ارائه دهند.
اسلامیان با اشاره به ۳۰ هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق های بازنشستگی در سال گذشته، گفت: این کمک برابر با کل بودجه عمرانی کشور است که در بودجه عمرانی این عدد به راحتی قابل تزریق و نقد شونده نیست.
وی تاکید کرد: بعید است ادامه این روند شتابنده در کمک دولت به صندوق ها بتواند برای سال ها ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دو + یک =

فهرست