ضرورت اصلاح سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی حامی بازنشستگان
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. ضرورت اصلاح سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی حامی بازنشستگان
شیوه های بهبود و اصلاح سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی در حمایت از بازنشستگان بررسی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مشاور طرح «بررسی اصلاح سیاست گذاری اجتماعی و فرهنگی حامی بازنشستگان»، گفت: تغییر نگرش و گفتمان نسبت به پدیده های سالمندی و بازنشستگی و نهادسازی موثر و مشارکتی در حوزه سالمندان در امر آینده نگری و تصمیم سازی راهبردی باید مورد توجه واقع شود.

 

محمد حسین عمادی افزود: بازنگری در سیاست ها و قوانین اشتغال و بازنشستگی و نگرش جامع سه رده مهم حاکمیتی، مدیریتی و تکنیکال به مقوله بازنشستگی در کل کشور بسیار حایز اهمیت است.
وی، آموزش و آماده سازی سالمندان و بازنشستگان، متناسب سازی محیط، کالاها و خدمات، تغییر نگرش و انگاره های ذهنی با استفاده از هنر و رسانه، توجه به مسئله نگهداری بلندمدت و اوقات فراغت بازنشستگان را ازموارد مهم اصلاح سیاست های فرهنگی در حمایت از بازنشستگان عنوان کرد.
عمادی ادامه داد: زمینه سازی و تقویت فعالیت داوطلبانه برای بازنشستگان، متشکل نمودن و انسجام اجتماعی و حمایت از طرح های خلاقانه و محلی در حوزه بازنشستگان از دیگر موارد مهم سیاست های فرهنگی و اجتماعی برای این طبقه اجتماعی است.
وی با اشاره به تاسیس خانه های بین نسلی با مشارکت دولت و شهرداری گفت: تاسیس چنین خانه هایی باعث می شود که در چنین خانه هایی کودکان در کنار پدربزرگ ها قرار گیرند و خانه های امید در ایران می تواند چنین قابلیتی را داشته باشد.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: جعفر داداشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

یک × 2 =

فهرست