عمده رد دیون ها به ضرر صندوق بازنشستگی بوده است
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. عمده رد دیون ها به ضرر صندوق بازنشستگی بوده است
رستمی:
عمده رد دیون ها به ضرر صندوق بازنشستگی بوده است

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر با تصریح این مطلب که عمده رد دیون ها به ضرر صندوق بازنشستگی کشوری بوده است، گفت: عمدتا شرکت هایی به صندوق واگذار شده اند که عملا زیان ده بوده اند، بنابراین باید دارایی های نقد شونده به صندوق تعلق گیرد تا بازدهی داشته باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر رستمی در همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۹۵ و الزامات جدید برای صندوق های بازنشستگی، در ارتباط با چالش های اساسی موجود، اظهار کرد: افزایش مداوم تعداد مستمری بگیران ضمن کاهش تعداد شاغلین، عدم رعایت شرط سنی برای عضویت در برخی از صندوق ها و نیز وقفه پرداختی بیمه پردازان در صندوق های اختیاری به علت خلا های قانونی از جمله چالش های اساسی پیش رو است.
وی ادامه داد: علاوه بر این عدم تامین اعتبار تعهدات قابل توجه صندوق ها به دلایل متعدد، عدم تامین میزان مشارکت اعضا بر مبنای ارزیابی های مالی جهت جلوگیری از تشدید مشکلات و نیز عدم تصریح ممانعت از دریافت مزایا در قوانین صندوق های اختیاری در صورت وقفه پرداختی حق بیمه از سوی اعضای صندوق از دیگر چالش های اساسی این بخش است.
مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر با اشاره به شوک های مقرراتی در این بخش، اظهار کرد: قوانین و مقررات ناگهانی در زمینه بازنشستگی پیش از موعد، از کارافتادگی، فوت و غیره و نیز محدودیت های دولت در ردیف بودجه سنواتی در بودجه سالیانه کل کشور از جمله موارد موجود در این بخش است.

 

 

رستمی افزود: در ایران میانگین سال های پرداخت حق بیمه به ۲۰ سال و میانگین مدت استفاده از مزایای حق بازنشستگی به ۴۲ سال رسیده است و این اعداد به عبارت روشن حفره ای ۲۲ ساله بین پرداخت حق بیمه است.
وی در ادامه صحبت هایش به پیامدهای احتمالی رکود اقتصادی و تصمیمات صندوق ها اشاره و عنوان کرد: تشدید کمبود جریان نقد ورودی در صندوق ها، الزام فروش دارایی در سال های اخیر، تشدید اثر کاهشی بازار سرمایه و فروش دارایی ها در صورت بهبود بازار به منظور جبران بخشی از کمبود منابع از جمله پیامدهای احتمالی رکود اقتصادی است و نیز تصمیماتی که صندوق ها باید در این بخش اتخاذ کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر با ارائه راهکار در این زمینه، خاطرنشان کرد: تاثیر پذیری از سیستم بیرونی و اصلاحات پارامتریک، ارائه گزارش عملکرد ادواری، شناسایی صندوق های با کسری منابع و مدیریت جذب به بیمه شدگان و نیز بازنگری در ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری در صندوق ها و بهره گیری از تجارب جهانی از جمله اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد.
رستمی در مورد محدودیت های سرمایه گذاری پیش رو نیز، گفت: باید بدانیم که در ژاپن ممنوعیت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد، در فرانسه ۶۵ درصد سرمایه گذاری ها در سهاام است در آلمان ۳۵ درصد سرمایه گذاری ها در سهام بورسی و ۱۵ درصد در سهام غیر بورسی است و در دانمارک هم سقف سرمایه گذاری در سهام ۷۰ درصد است.
وی همچنین پیشنهادات خود را برای کاهش چالش ها ارائه کرد و افزود: پرهیز از انتقال دارائی به جای مطالبات نقدی صندوق ها از نهادهای دولتی در قالب رد دیون خروج صندوق ها از بنگاه داری و تصدی گری برنامه ریزی و ایحاد ساز و کار تسویه بدهی های دولت به صندوق ها توسعه بازار اوراق بهادار بدهی و بازار سهام، جذب سرمایه گذاران خارجی و رفع محدودیت های سرمایه گذاری بین الملل از جمله پیشنهاداتی است که می توان به آن توجه کرد.
مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر بخش عمده ای از رکود کشور را ناشی از رکود جهانی دانست و گفت: باید نرخ ارز پیش بینی پذیر باشد تا مدیران صندوق ها در برنامه ریزی دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

17 − 7 =

فهرست