ویژه نامه اقتصادی شرق با محوریت بررسی بحران صندوق های بازنشستگی منتشر شد.
  1. خانه
  2. مقالات حوزه بازنشستگی
  3. ویژه نامه اقتصادی شرق با محوریت بررسی بحران صندوق های بازنشستگی منتشر شد.

ویژه نامه اقتصادی شرق ششم مهرماه همزمان با روز تکریم بازنشستگان با محوریت بررسی بحران درصندوق های بازنشستگی در ۱۰۰ صفحه منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، این ویژه نامه در هفت پرونده ی سودای گس، خوان پرمخمصه، کشت در بادیه، حساب بی کتاب، کال چیده، غفلت سیاست گذار و چه باید کرد؟، مشکلات صندوق های بازنشستگی را تحلیل و بررسی کرده است.
در این ویژه نامه علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پایداری صندوق های بازنشستگی، “آینده خوری در صندوق ها” را تشریح کرده است. 
محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در یک گفت و گوی خبری با عنوان “پدر پول دار مرد” به چگونگی نقش آفرینی نهاد دولت در سرنوشت صندوق های بازنشستگی در اقتصاد ایران پرداخته است.
“فرصت سوزی در سرمایه گذاری” یکی از گفت و گوهای این ویژه نامه اقتصادی با محمود شهشهانی پور، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی است که توسعه هلدینگی را بررسی کرده است.
“صندوق های بازنشستگی قربانیان فساد یا حاملان توسعه”، “اقتصاد سیاسی پیشی گرفتن مصارف از منابع”، “عدم تعادل صندوق های بازنشستگی و قرارداد اجتماعی در ایران” و “ضرورتی برای توقف تصویب قوانین” از جمله یادداشت هایی هستند که در این ویژه نامه به مسایل صندوق های بازنشستگی پرداخته اند.
همچنین مقالات تحلیلی “پندی از تایتانیک برای نظام بازنشستگی”، “دغدغه های بعد از آویختن الک”، “مسیر عدالت، دولت منابع صندوق ها را تامین کند”، “مجریان یا قربانیان خط مشی های اقتصادی؟”، “جور سنگین صندوق ها برگردن دولت”، “میرایی صندوق ها”، “مفهوم بازنشستگی در صندوق های بازنشستگی چیست؟”، ” وضعیت محاسبات اکچوئری در صندوق بازنشستگی” و “صندوق های بازنشستگی، محیط پیرامونی و شاخص های اقتصاد کلان” در این ویژه نامه منتشر شده است.
گزارش میزگرد بررسی بحران در صندوق های بازنشستگی با حضور محمد ستاری فر و محمود عسگری آزاد با تیتر “صندوق های حق الناس” از دیگر مطالب خواندنی ویژه نامه اقتصادی شرق است.
مقاله آثار مالی ۲۸ قانون مصوب، بعد از سال ۱۳۵۴ برای صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان ۲۸ قانون قاتل نیز در این ویژه نامه به بررسی تکالیف جدید صندوق ها بدون هیچ برنامه جبرانی پرداخته است.
“چگونگی سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی”، “بحرانی از جنس سیاست”، “وسعت دامنه بحران تا حوزه اجتماعی”، “کار ویژه حکمرانی در صندوق ها” و “راه حل پارادایمی” از دیگر مطالب مهم ویژه نامه اقتصادی شرق است.

خبرنگار: مینا شیروانی

لینک دانلود

منبع : ویژه نامه اقتصادی شرق ۶ مهرماه ۱۳۹۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهارده − پنج =

فهرست