پایداری صندوق های بازنشستگی و بیمه، راهبرد مهم دنیای امروز
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. پایداری صندوق های بازنشستگی و بیمه، راهبرد مهم دنیای امروز
دومین نشست هم اندیشی و گفت وگوی راهبردی بیمه های اجتماعی، رفاه و بازنشستگی سال ۱۳۹۵ با محوریت چارت پیشنهادی صندوق بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری و با حضور مدیران و کارشناسان بخش های مختلف برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، ابراهیم شیخ، مدیر پروژه بازنگری ساختار سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: امروزه پایداری صندوق ها یکی از راهبردهای مهم در صندوق های مشابه صندوق بازنشستگی است.
شیخ با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری درست و با بازده مناسب راه رسیدن به پایداری صندوق ها است، گفت: نگاه بسیار جدی به مدیریت ریسک و تبیین استراتژی مناسب برای آن، اهمیت به حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان، وجود برنامه ریزی استراتزیک بسیار قوی، محاسبات بیمه ای و اکچوئری، توجه ویژه به امور حقوقی و فعالیت های خدماتی و رسیدگی به امور مشتریان از جمله مسائلی است که در دنیا بسیار به آن توجه می شود.

 


وی همچنین محیط اثر گذار بر صندوق بازنشستگی را بسیار متغیر و پویا توصیف کرد و افزود: محیط پیرامونی صندوق بازنشستگی بسیار متزلزل و تحت تاثیر شرایط است و این صندوق یکی از نهادهایی است که با انواع متغیرها سر و کار دارد.
مدیر پروژه بازنگری ساختار سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: تصویب قوانین و مقررات بالادستی، نبود اجرای برنامه ریزی راهبردی ، نبود مدیریت درست منابع انسانی، نبود سرمایه گذاری کافی، بازده نبودن سرمایه گذاری ها، نبود متولی مشخص در محاسبات اکچوئری و عدم مدیریت بهینه منابع از جمله چالش های صندوق بازنشستگی از نظر نخبگان محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهار × 5 =

فهرست