ارزیابی عملکرد مدیریت صندوق بازنشستگی در کیفیت ارائه خدمات از دید بازنشستگان کشوری (مطالعه موردی استان لرستان)
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. ارزیابی عملکرد مدیریت صندوق بازنشستگی در کیفیت ارائه خدمات از دید بازنشستگان کشوری (مطالعه موردی استان لرستان)

نشست «ارزیابی عملکرد مدیریت صندوق بازنشستگی در کیفیت ارائه خدمات (استان لرستان)» برگزار شد. نشست فوق در تاریخ ۱۰/۱۱/ ۱۳۹۷ ساعت ۱۴ تا ۱۶ در محل سالن اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان و با حضور کارشناسان و مدیران صندوق بازنشستگی استان و جمعی از بازنشستگان و اعضای کانون­‌ها برگزار شد.

نشست فوق برگرفته از طرحی با عنوان «ارزیابی عملکرد مدیریت صندوق بازنشستگی در کیفیت ارائه خدمات از دید بازنشستگان کشوری با استفاده از مدل سروکوآل» و مطالعه موردی صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان بود که به سفارش موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا توسط سید علی راستخانه انجام و ارائه شد.

در این نشست علی راستخانه بیان کرد: خدمات ارائه شده توسط صندوق بازنشستگی استان لرستان در پنج دسته طبقه بندی شده­‌اند: ۱-پیشخوان ۲-درآمد و هزینه ۳- فرهنگی ۴-فنی ۵-مالی و در این طبقه ادراک بازنشسته با انتظار بازنشستگان بررسی شد (تفاوت میان ادراک و انتظار، بیانگر کیفیت می­باشد)

وی افزود نتایج مطالعه نمونه ۳۸۰ نفری از بازنشستگان که حاصل توزیع بیش از ۵۰۰ پرسشنامه میان جامعه آماری ۲۰،۶۷۱ نفری بازنشستگان استان لرستان بود، نشان داد که در همه خدمات طبقه‌بندی شده، بین خدمات مورد انتظار بازنشستگان و خدمات ارائه شده به آنها از سوی مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان شکاف وجود دارد و مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان نتوانسته است سطح انتظارات مشتریان را در این خدمات پوشش دهد. بر این اساس باید نسبت به شناسایی عوامل تأثیرگذار در ایجاد شکاف و انجام فعالیت­های اصلاحی بر اساس میزان شکاف، اقدام شود. از این رو پیشنهاد می­شود تصمیم­‌گیری­ها و برنامه‌­ریزی­های مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان به ترتیب اولویت­های طبقه‌­بندی شده، درآمد و هزینه، فنی، مالی، پیش­خوان و فرهنگی انجام شود. همچنین با هدف آگاه‌سازی کارکنان صندوق بازنشستگی از  متغیرهای موثر بر رضایتمندی بازنشستگان، به ویژه نوع خدمات ارائه شده، کارگاهی‌ آموزشی  برای کارکنان صندوق­های بازنشستگی استان­ها برگزار شود، زیرا آشناسازی کارکنان صندوق­های بازنشستگی نسبت به ماهیت خدمات و دانش و مهارت لازم و اشراف به قوانین برای انجام خدمات می­تواند در افزایش کیفیت خدمات به بازنشستگان و در نتیجه رضایتمندی آنان سهم بسزایی داشته باشد.

ایشان افزودند، بازنشستگان کشوری در استان لرستان از  دو شاخص کیفیت خدمت یعنی بعد همدلی و بعد تضمین، نسبت به سایر ابعاد، رضایتمندی بیشتری داشته‌اند و این دو شاخص به رازداری، رعایت ادب، احترام و خوشرویی در برخورد با بازنشسته، خودداری از مظاهر فساد اداری و دفاع از حقوق متقابل مردم و دولت و تقدیر از بازنشستگان نمونه، بر می­گردد. بنابراین پیشنهاد می شود به نحو مطلوبی از کارکنان صندوق بازنشستگی استان لرستان تقدیر به عمل آید.

علی راستخانه در پایان افزود پیشنهاد می­شود محدویت­های موجود اداری و اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری در قالب یک بروشور تدوین و به اطلاع بازنشستگان رسانده شود. زیرا تعدیل انتظارت بازنشستگان از طریق آشنا نمودن آنان با محدودیت‌های موجود اداری و اجرایی در مدیریت صندوق­های بازنشستگی نیز می­تواند در کاهش نارضایتی بازنشستگان  موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پنج + 3 =

فهرست