کانون ارزیابی و توسعه مدیران
خدمات کانون ارزیابی و توسعه مدیران
کانون ارزیابی و توسعه مدیریت
- ارزیابی مدیران و کارکنان با بهروزترین مدلهای شایسته گزینی
- ارائه پلن های متنوع توسعه فردی متناسب با هر شخص و هر جایگاه مدیریتی
- برگزاری انواع دوره های آموزشی و کوچینگ مدیران
- برگزار کننده انواع مصاحبههای تخصص محور، رزومه محور و کانون ارزیابی شایسته گزینی
انواع تیپ های برگزاری کانون
- متناسب مدیران ارشد
- ارائه بازخورد تخصصی حضوری
- متناسب مدیران ارشد
- ارائه بازخورد حضوری
- متناسب مدیران میانی
- بدون بازخورد حضوری
- متناسب مدیران میانی
- بدون بازخورد حضوری
- متناسب کارکنان
- دارای گزارش تجمیعی
اهداف کانون ارزیابی :
- توانمند سازی ،ارتقاء، توسعه سطح دانش مدیران وکارکنان
- شناسایی توانمندی های افراد
- تعيين مسیر پیشرفت شغلی
- نیازسنجی آموزشی و توسعه سرمایههای انسانی
- آموزش مدیران و کارکنان
- شناسایی قوتها و نقاط قابل بهبود
- توسعه مهارت های فردی
فرایند کانون
کانون، فرآیندی یک یا چند روزه است که با بهرهگیری از شبیه سازیهای شغلی، آزمونهای روانسجی و تیمی ازارزیابان حرفهای، شناخت چند جانبهای از استعدادها و ویژگیهای شناختی، روانی و رفتاری افراد را نمایان میکند.
این شناخت متناظر با فهرستی از تواناییها و رفتارهای مورد انتظار از افراد به دست میآید که آن را مدل شایستگی مینامند.
در پایان کانون و پس از اتمام مراحل ارزیابی، ارزیابان طی نشستی موسوم به «WASHUP» اطلاعات به دست آمده در مورد هریک از افراد را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و پس از تجمیع و تحلیل دادهها، نتیجه در قالب یک گزارش تحلیلی مستند میشود.
مدل شایستگی، منعکس کنندهی توانمندیهای و ویژگیهایی است که افراد برای موفقیت در یک سازمان به خصوص (با همدلی ویژگیها و شرایط خاصش) به آنها نیاز دارند.
کارتابل مدیریتی
یک شبیه سازی نوشتاری است؛ که در آن هر یک از ارزیابی شوندگان به صورت انفرادی، خود را در یک سازمان و سمت تازه فرض کرده و مجموعهای از مسائل مدیریتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهن تصمیمها و واکنشهای افراد به هر یک از نامههای کارتابل، بررسی مستقیم چند شایستگی ایشان را میسر میکند.
پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی
بهمنظور تفسیر و تحلیل بهتر مشاهدات رفتاری مرکز رشد و تعالی مدیران، با استفاده از یکی از ابزارهای رایج سنجش شخصیت مانند MBTI ،NEO یا HEXACO، تمایلات، شخصیت و منش افراد براساس خود اظهاری ایشان، مورد بررسی قرار میگیرد.
منتورینگ وکوچینگ
منتورینگ (راهبری) و کوچینگ (مربیگری) دو ابزار حرفهای در توسعه افراد سازمان است. در فرآیند منتورینگ، مدیری با سابقه و تجربه بالاتر، به عنوان راهنمای افراد جوان تر انتخاب میشود و دانش، مهارت و تجربه خود را با آنها به اشتراک میگذارد تا به پیشرفت و رشد شایستگیهای فنی و رفتاری مدیریتی آنان کمک کند.مربیگری نیز فرآیندی است که در آن مربی، شاگردانش را در رسیدن به اهدافشان راهنمایی و هدایت کرده و به آنها کمک میکند تا به تمام پتانسیلهای خود برسند.
ایفای نقش Role play
منظور از ایفای نقش ،یک شبیه سازی رفتاری است با بحث ،مذاکره و برقراری گفتگو برای بررسی واکنش فرد ارزیاب شونده است همراه با یک سناریوی خاص مرتبط ،که تا حد امکان براساس واقعیت های اون شغل انجام می گردد.
جستجوی حقیقت Fact fainding
از جمله تمرین های مهم می باشدکه طی آن از فرد خواسته می شود در مورد موضوعی تصمیم بگیرد بدون اینکه اطلاعات دقیقی به او داده شود .فرد اطلاعات مورد نیاز خود را از یک دانای کل ،پرسش میکند و مجداد دانای کل ،تصمیم او را به چالش می کشد و با او بحث می کند .
تمرین گروهی
یک شبیه سازی گروهی است که در آن ،داوطلبان خود را در یک موقعیت فرضی قرار می دهند ؛و در جلسه ای جدی و فشرده ،به تحلیل ،تصمیم گیری ،رقابت ،همکاری و حتی تولید محصولاتی خاص ، می پردازند .
آزمونهای تفکر
با استفاده از چند آزمون معتبر جهانی در حوزه تفکر توان فکری افراد به صورت مستقیم مورد بررسی و سنجش قرار میگیرد.
درخواست مشاوره یا ثبت سفارش
برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره به آیدی تلگرام یا ایتا Ad_saba_psi@ پیام ارسال کنید یا با شماره تلفن موسسه تماس حاصل فرمایید.