واحد آموزش مؤسسه راهبردهای صبا این دوره را برای پرسنل شرکتهای تابعه صندوق به مدت ۸ ساعت برنامه ریزی، که در سرفصلهای زیر توسط دکتر نیما گروسی مختارزاده(عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) تدریس شد:
- جوهره استراتژی رقابتی برنده
- کارکرد ارکان جهت ساز شرکت و نحوه تدوین آنها
- انواع و نحوه طراحی اهداف استراتژیک شرکت
- ابعاد و چگونگی طراحی قلمرو استراتژیک شرکت
- انواع مزیتهای استراتژیک و نحوه طراحی ارزش پیشنهادی شرکت
- توانمندیهای کلیدی شرکتها و نحوه انتخاب آنها
- نحوه طراحی گزینهها و ابتکارات استراتژیک
شرح مختصر دوره:
تدوین استراتژی به معنای فرایند برنامهریزی و تعیین مسیرهای کلی برای دستیابی به اهداف سازمانی است. این فرایند شامل تحلیل محیط داخلی و خارجی، تعیین اهداف و تدوین برنامههای عملیاتی است که به سازمان کمک میکند تا به اهداف خود برسد. این کار به سازمانها امکان میدهد تا با درنظرگرفتن عوامل داخلی و خارجی، مسیر مناسبی برای دستیابی به اهداف خود تعیین کنند و از منابع خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. تدوین استراتژی به سازمانها کمک میکند تا مسیر خود را در بازارهای پیچیده و متغیر پیدا کنند و به اهداف بلندمدت خود دست یابند. تدوین استراتژی به سازمانها کمک میکند تا از منابع خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی دورههای آموزشی مؤسسه میتوانید به این لینک مراجعه فرمایید.