عملکرد مناسب صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه ICT
  1. خانه
  2. آرشیو نشست‌ها
  3. عملکرد مناسب صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه ICT
سرپرست موسسه سیاست پژوهی صَبا عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) مطلوب و مناسب ارزیابی کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سرپرست موسسه سیاست پژوهی صبا، نقش بیمه های اجتماعی را در ایجاد و گسترش صلح و نیز تحقق اهداف توسعه پایدار بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: بازنگری و بازگویی در موازین بیمه های اجتماعی برای دست‌یابی به چنین اهدافی ضروری و مهم است.
میکائیل عظیمی که در کارگروهی با موضوع «استفاده کارا از ICT» در سمینار منطقه‌ای اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا) سخن می گفت، با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری دومین سازمان بیمه‌ای کشور است که از عمر ۵۰ ساله برخوردار است، اظهار داشت: درحال حاضر این صندوق بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته از کارکنان دولت را زیر پوشش خود دارد که از این تعداد حدود ۶۹,۵ درصد مردان و ۳۰.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
عظیمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بیشترین مشترک را در صندوق بازنشستگی کشوری دارد، گفت: ۵۷ درصد کارکنان آموزش و پرورش زیر پوشش بیمه بازنشستگی قرار دارند.
سرپرست موسسه سیاست پژوهی صبا با اشاره به ترکیب سنی مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: ۱,۴ درصد مستمری بگیران این صندوق کمتر از ۴۰ سال سن دارند، ۳۵.۳ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۵۸.۳ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و پنج درصد نیز بیش از ۶۰ سال سن دارند.
عظیمی، تامین مالی در این صندوق را از طریق بازده سرمایه و نیز کمک های دولت برشمرد و افزود: ۹ درصد حق بیمه این صندوق توسط کارکنان و ۱۳,۵ درصد نیز توسط کارفرما پرداخت می‌شود که منظور از کارفرما همان دولت است.
وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری (CSPF) عملکرد مناسبی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) داشته است، تصریح کرد: در قدم نخست، هدف اصلی این صندوق در زمینه ICT، کاهش تردد بازنشستگان در سطح شهر با توجه به مشکلات و خطرهای ترافیکی و جلوگیری از اتلاف وقت آنان است.

 

عظیمی امکان پرداخت مستقیم در طرح‌های مربوط به مستمری ها را از دیگر مزایای استفاده از ICT بیان کرد و گفت: در قالب این سامانه، امکان ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی صندوق برای کارکنان و نیز مدیران فراهم شده است. از طرفی این سامانه در صرفه‌جویی وقت نیز بسیار موثر است؛ تا جایی که می‌توان گفت اقدامات دیوان سالاری در این سامانه از هفت روز به دو ساعت کاهش یافته است.
وی همچنین افزود: از طریق ICT ارائه خدمات آموزشی و اطلاع رسانی به بازنشستگان برای دریافت پاسخِ پرسش‌های خود یا آگاهی از تسهیلات بیمه‌ای، وام‌های اضطراری، تورهای گردشگری و سایر تسهیلات بسیار راحت تر شده است.
وی تاکید کرد: این تسهیل در امور، حتی برای بازنشستگان خارج از کشور نیز ثمرات مفیدی دربر داشته و اکنون آن‌ها می‌توانند از طریق ارتباط تصویری از راه دور با صندوق ارتباط برقرار کنند.
سرپرست موسسه سیاست پژوهی صبا با اعلام اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با ایجاد سیستم اتوماسیون به تمامی شعب خود متصل شده است، یادآور شد: این صندوق با ایجاد یک مرکز ارتباطی، امکان برقراری تماس از طریق پیامک و نیز تماس تلفنی با سامانه ۸۵۲۳ را فراهم کرده است. از طرفی این صندوق یک تیم فناوری اطلاعات را راه‌اندازی کرده تا امکان ارائه خدمات الکترونیکی را بیش از گذشته گسترش دهد.
عظیمی برنامه‌های آینده این صندوق در حوزه ICT را گسترش این فناوری بیان کرد و گفت: قرار است تا با استفاده از سیستم‌های مکانیزه نوین، امکان ارتقای فرآیندهای کنونی میسر شود. همچنین صندوق به دنبال این است تا سیستمی پایدار و خودکفا برای پرداخت مستمری به افراد بازنشسته ایجاد کند.
وی یکی از مهمترین چشم‌اندازها و نوآوری ها در حوزه ICT را منطبق بر راهبردهای شماره سه و هشت اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ایسا) در زمینه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: همچنین بر اساس راهبرد شماره ۲۹ ایسا، باید اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات و داده‌ها اجرا شود.
عظیمی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این صندوق افزایش امنیت در شبکه‌ها و سیستم‌های ارتباطی براساس راهبرد شماره ۳۲ و برنامه بعدی نیز ایجاد امنیت بر عملیات ICT براساس راهبرد شماره ۳۴ ایسا است. همچنین بر اساس رهنمود شماره ۳۶ ایسا، درنظر است تا به بازنشستگان خدمات همراه نیز ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پنج × 1 =

فهرست